Cameron Highlands

Uitzicht vanaf de hoogste berg

Maandag zijn we met de boot naar Kuala Besut gevaren waar we meteen goed nieuws kregen: onze bus had een uur vertraging! Tot nu toe hebben we vanaf Singapore dus werkelijk bij elke reis vertraging gehad, en liggen we nu in totaal al ruim 10 uur achter op schema. Gelukkig rijden ze uiteindelijk allemaal nog wel, dus ook deze keer zijn we veilig op onze nieuwe bestemming aangekomen, het dorpje Tanah Rata in de Cameron Highlands. Het eerste dat opviel was het temperatuurverschil met de rest van Maleisië. Het is hier namelijk tussen de 10 en 20 graden, dus Nederlandse temperaturen kun je wel zeggen. En we hadden het koud!

Mossy forest en theeplantages
De Cameron Highlands is het tuinbouwgebied van Maleisië, met veel uitgestrekte theeplantages, maar ook veel kassen waarin aardbeien, cactussen, groenten en bloemen worden gekweekt. Vanochtend (dinsdagochtend) zijn we naar de top van de hoogste berg (2000 m) in de highlands gereden, waar we een prachtig uitzicht hadden. Daarna hebben we een wandeling gemaakt door het mossy forest, een bos waar alle bomen begroeid zijn met mos. Een sprookjesachtig gezicht.
Vervolgens zijn we naar de uitgestrekte theeplantages gereden, waar we uitleg kregen over het proces van blaadje naar kopje thee.
Ook hebben we nog de butterfly farm bezocht, waar we veel insecten en vlinders hebben gezien. Alvast een voorproefje voor Borneo, want hier zaten de insecten en slangen nog gewoon veilig in een kooitje..

Terug in Kuala Lumpur
Vanmiddag hebben we de bus naar Kuala Lumpur genomen (zonder vertraging!) en kwamen we na 5 uur weer ‘thuis’. Althans zo voelde het, want we kenden de stad inmiddels en wisten precies waar naartoe te gaan. Gek hoe snel je je thuis kunt voelen in een stad. Na enige twijfel hebben we besloten toch maar weer naar hetzelfde bedbug hostel te gaan als twee weken geleden, omdat het zo gunstig ligt en gezellig is.

Een nieuw land
En eigenlijk zit onze reis door Maleisië er nu alweer op, want morgen vliegen we naar een nieuw land: Brunei! We zitten inmiddels ook alweer op de helft van onze reis en we vinden het veel te snel gaan. We zouden nog wel veel langer in Maleisië willen blijven, want er zijn zoveel mooie dingen te zien, het eten is lekker en de mensen zijn vriendelijk. Maar we zijn ook heel benieuwd wat ons nog te wachten staat in Brunei!

5 reacties Voeg uw reactie toe

1. Pama schreef:

Wel mooi daar op de Cameron Highlands met de theeplantages.
    En je zit aan een milkschake in plaats van thee, jullie overnachtingshuis ziet er weer gezellig uit.
    Veel plezier en een goede reis naar Brunei.

Pama xxxx

2. Jacques Manuels schreef:

Hoi Chantal en Robert!

Ik denk dat u doet is super. Jullie foto’s zijn ook heel mooi.

Groeten uit Zuid Afrika!

3. Cindy en Lianne schreef:

Wie zijn die 2 prachtige meiden op de eerste foto? Haha zoals Lianne net stuurde hebben we jullie gevonden hoor. Let the stalking begin *grin*

Nou dag opoe en oma! Wij genieten nu van Melakka, we hopen dat jullie mount kinabalu overleefd hebben 😉

4. Dag Robert en Chantal,

Dat ziet er fantastisch uit, zeg! Afgezien van de kriebelbeestjes, lijkt het ons ook een heerlijke reis.
    Wij kijken telkens vol bewondering naar de prachtige foto’s. Jullie kunnen wel een boekje uitgeven….
    Wij gaan ook bijna met vakantie; komende woensdag heerlijk naar Italie!

Geniet nog van jullie reis en wie weet, tot op Lucas’ verjaardag op 2 september. (In elk geval van harte uitgenodigd)

Karst, Sylvia, Tosca & Lucas

5. Hi Robert en Chantal,

Leuk om jullie verhaal te lezen over de Cameron Highlands en de rest van de reis! Wij zijn gisteren thuis gekomen van een supermooie rondreis. Jullie nog heel veel plezier de komende tijd. Geniet ervan!

Groetjes Menno en Jennifer (van de Cameron Highlands;-))

Reageren?

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )